Jednoduché tipy pro zdravé cestování

Jednoduché tipy pro zdravé cestování Zdroj: shutterstock.com

Cestování může velice lehce ovlivnit vaši zdravotní a fyzickou zdatnost. Je snadné spadnout do pasti vysokokalorických jídel a mála cvičení. Těchto 12 tipů vás udrží v optimální kondici i na cestách.

Udělejte si průzkum a po příjezdu nakupte

Čím víc sí toho zjistíte před odjezdem, tím snáz můžete udržovat zdravý životní styl během cestování. Vyhledejte si nejbližší obchod s potravinami nebo zdravou výživu a zkuste najít pár dobře hodnocených restaurací, které nabízejí zdravá jídla. Ideální je také bydlet někde, kde je lednička nebo i kuchyňka.

Udržujte své snídaně a obědy zdravé

Příprava vlastní snídaně a večeře v restauraci, tak máte možnost objevovat místní kuchyni, i když si budete příjem potravin hlídat. Právě možnost připravovat si jídlo na den alespoň částečně vlastnoručně je cesta, jak mít kontrolu nad jídlem, která vám pomůže zůstat během dovolené ve formě. 

Zdroj: www.shutterstock.com

Spěte tolik, kolik můžete

Někdy stojí práce nebo zábava v cestě spánku, ale pokud z něj uděláte prioritu, snadno dosáhnete svých spánkových cílů. Pokud jste v novém časovém pásmu, první den zkuste zůstat vzhůru, dokud nenadejde váš obvyklý čas ke spánku a potom spěte celou noc, abyste se rychle přizpůsobili. Pravidelný spánek pomáhá vašemu imunitnímu systému zůstat silný.

Využijte místní fitness 

Zkuste najít zdravé aktivity, které vás baví. Pokud cvičíte jógu, najděte si nejbližší studio jógy. Jste na pláži? Vezměte si lekce surfování. Některé tělocvičny dávají první lekci zdarma, nebo slevy pro cizince. Kdo ví, třeba si získáte celoživotní přátele, nebo se naučíte něco nového.

Zdroj: www.shutterstock.com

Připravte si vlastní aktivity

Jestli se chcete zpotit, ale nechcete utrácet peníze, tak si udělejte vlastní cvičení. Pokud bydlíte někde, kde mají posilovnu, zacvičte si sami na jejich vybavení, nebo zamiřte do parku s posilovacím hřištěm, zaplavte si v bazénu a pamatujte, že dobré cvičení si můžete dopřát prakticky kdekoliv. Stačí kombinovat kliky, dřepy, shyby a běh.

Udržujte pitný režim

Zabalte si s sebou láhev, kterou můžete kdykoliv naplnit a vyhněte se dehydrataci pitím hodně tekutin. Pokud cvičíte nebo míříte někam, kde je větší horko, než vaše běžné klima, vezměte si vodu navíc.

Zdroj: www.shutterstock.com

Zabalte si obědy a svačiny

Vyhněte se nezdravým, tučným, průmyslově zpracovaným jídlům tím, že si zabalíte své vlastní obědy a svačiny. Než si přibalíte krabičku polévky do zavazadla, ověřte si pravidla, abyste se vyhnuli nepříjemnostem s letištní ochrankou. Také buďte opatrní ohledně cestování s čerstvým ovocem, zeleninou nebo masem a uzeninami, protože existuje spousta omezení dovážení těchto jídel do jiných zemí.

Každý den choďte

Objevování vaší destinace po vlastních nohou je skvělý způsob, jak vpašovat trochu cvičení do cestování. Vezměte mapu, ztraťte se, najděte se a užívejte si pohledy, vůně a zvuky míst, kde se nacházíte. Je to také způsob, jak najít ztracené klenoty, které nejsou v turistických průvodcích. 

Zdroj: www.shutterstock.com

Pronajměte si kolo

Když si pronajmete kolo, pokryjete větší plochu a spálíte víc kalorií. Spousta velkých měst má svůj program sdílení kol, nebo můžete navštívit místní cyklistický obchod, kde vám poradí, jak si kolo pronajmout. 

Sbalte si svou výstroj, vitamíny a potravinové doplňky

Je o hodně těžší najít motivaci ke cvičení při cestování, když nemáte oblečení, které potřebujete. Vždycky si sbalte svou výstroj a zvažte, že přibalíte nějaké lehké náčiní jako třeba švihadlo. Pokud běžně berete vitamíny a potravinové doplňky, sbalte si zásobu na celou dobu vaší cesty, takže můžete svou rutinu udržovat i na cestách.

Zdroj: www.shutterstock.com

Plánujte dopředu kvůli dietě

Pokud máte nízkou toleranci lepku, jste celiak, nebo máte jinou alergii na potraviny, zkuste si vytisknout kartičku, která vysvětluje vaši dietu v místním jazyce. Takto můžete vysvětlit své požadavky personálu tak, že tomu budou rozumět a vy dostanete to, co budete potřebovat, abyste zůstali po dobu cestování zdraví.

Mějte po ruce slovník

Pokud cestujete někam, kde se mluví jíným jazykem, stáhněte si aplikaci se slovníkem do chytrého telefonu a mějte ho poblíž na pomoc v orientaci v jídelním lístku. Nemůžete se vyhnout smaženému jídlu a těžké omáčce když nevíte, že jsou součástí jídla. Vyhledejte si slova, kterým nerozumíte, abyste poznali způsob přípravy a ingredience a mohli tak zvolit zdravé jídlo..

Publikováno: 10. 9. 2018 14:31 Nahlásit obsah